Praktische info kleuterschool

Je kind voor de eerste keer naar school brengen is altijd wel even spannend!
Daarom zetten we alle praktische info hieronder op een rijtje:

SCHOOLUREN

Start van de dag om 8.45 u.

We starten 's ochtends onze dag om 8.30u. Ouders mogen hun kleuter in de klas afzetten.

einde van de dag om 15.20 u.

Na een schooldag eindigen we om 15.15 u. De juffen blijven bij de kleuters tot 15.30 u., nadien start de naopvang.

middagpauze van 12.30 u tot 13.20 u

Na het eten in onze klas spelen we flink buiten op onze leuke speelplaats. De allerjongste kleutertjes kunnen eventueel even rusten in onze slaapklas.

vooropvang vanaf 7.45 u.

Wil je graag extra vroeg naar school komen? Dat kan bij ons vanaf 7.45 u.!

naopvang tot 17.30u.

To heighten self-awareness and enhance self-esteem through acceptance.

leuke naschoolse activiteiten

To heighten self-awareness and enhance self-esteem through acceptance.

VOOR MAMA EN PAPA

Bedankt om er voor te zorgen dat je kleuter op tijd op school is! Het is fijn om de dag met de hele klas te kunnen starten.

Breng best je kleuter te voet of met de fiets naar school. Kom je toch met de wagen? Hou dan rekening met onze schoolstraat van 8.30 u. tot 8.45 u.

Door de samenwerking met een externe partner kunnen wij leuke en uitdagende naschoolse activiteiten voor onze kleuters op school aanbieden. Meer info hierover krijgt u in het begin van het schooljaar.

ONZE VISIE

Onze kleuterschool bestaat uit combiklassen. We groeperen de kinderen per twee geboortejaren en creëren zo een groep met jongste kleuters en oudste kleuters.

Zo hebben we 4 klassen met jongste kleuters en 5 klassen met oudste kleuters. Uiteraard liggen de klemtonen bij de jongste kleuters anders dan bij de oudste kleuters maar in heel de kleuterschool staat ‘de kleuter in actie‘ en een ervaringsgerichte aanpak centraal. Kleuters leren al spelende via een zo rijk mogelijk aanbod. Daarbij liggen de klemtonen op het al spelend ontwikkelen van allerlei basisvaardigheden.

EN WAT NA DE KLEUTERSCHOOL?

Al onze kleuters die onze kleuterschool uitzwaaien krijgen automatisch een plaatsje in ons eerste leerjaar. Je hoeft bij ons dus niet opnieuw in te schrijven voor het eerste leerjaar!

Op het einde van het schooljaar gaan onze oudste kleuters die overstappen naar de lagere school al eens een kijkje nemen in hun toekomstige klasjes.